خرید زعفران نگین و زعفران سوپر نگین آذربو

خرید زعفران نگین و زعفران سوپر نگین

زعفران نگین زیباترین نوع از انواع مختلف زعفران لقب گرفته است که هر چه قلم های آن درشت تر باشد قیمت آن گرانتر واسم آن به سوپر تغییر میکند.

بهترین نوع زعفران، زعفران نگین می باشد که دارای انواع مختلفی از قبیل :

نگین ، سوپر نگین ، شبه نگین می باشد و برای صادرات بیشتر از این نوع زعفران استفاده می شود و دارای قدرت رنگدهی بالایی است (حدود ۲۵۰ تا ۲۹۰)

خصوصیات نگین

سه شاخه کلاله از هم جدا می باشد

انتهای کلاله ها سفید نباشد

خوش رنگ و خوش شکل باشد

دارای فرخوردگی نباشد

تکه های بهم چسبیده در ان وجود  نداشته باشد

قلم های آن درشت است

قدرت رنگ دهی بین ۲۳۰ تا ۲۷۰ واحد ، رنگ دهی را شاهد خواهید بود

فرق زعفران نگین و سرگل چیست

تشخیص زعفران سرگل و نگین برای مردم عادی بسیار سخت است زیرا این دو محصول بسیار به یکدیگر شبیه هستند با این تفاوت که زعفران نگین از نظر طول کلاله بزرگ تر است ، صاف و بدون فرخوردگی می باشد ، شکستگی ندارد و کلاله ها همگی ضخیم می باشند اما در زعفران سرگل طول کلاله کوتاه تر است ، سرگل اندکی فرخوردگی دارد و از طرفی ممکن است دارای شکستگی باشد . هم چنین از نظر کلاله های زعفران دارای ضخامت های کوچیک و بزرگ می باشد .

زعفران نگین

پاک کردن نگین

زعفران نگین چیست : اصولا به زعفرانی میگویند که موقع پاک کردن آن سه کلاله زعفران از قسمت سفید (ریشه) و قسمت نارنجی رنگ (بوری) کاملا جدا شود و هیچ گونه رنگی چز رنگ قرمز در ان نباشد. همچنین هر چه این کلاله ها درشت تر باشد قدرت رنگ دهی بیشتر و شکل ظاهری آن زیبا تر است.

کاربرد زعفران نگین

در زمان هایی که میهمان های خاص داشته و می خواهید زعفرانی در خور توجه به آنها اهدا نمایید . مواردی که رنگ دهی زعفران برای شما ملاک است .

 

انواع نگین

نگین پرسی

این نوع زعفران در هنگام فرآوری تحت پرسرقرار گرفته و رشته های قرمز رنگ زعفران حالت مسطح و تخت شده ای به خود می‌گیرد. این نوع زعفران در بازار بسیار نادر است و در اول فصل می توان این نوع زعفران را تهیه کرد.

نگین سوپر

شناخته ترین و معروف ترین نوع زعفران  در بین اقلام زعفران نگین، نگین سوپر است. این نوع زعفران دارای کیفیت رنگی وظاهر خوبی است و برای صادرات به کشورهای آسیایی مثل چین بهترین گزینه است.

زعفران نگین درجه یک

این محصول از متوسط به بالا بوده و برای صادرات گزینه خوبی  است

شبه نگین

کیفیت پایین تری نسبت به انواع زعفران نگین دارد اما قیمت بسیار مناسبی داشته و اولین و بهترین گزینه برای بسته بندی می باشد.

چگونه زعفران نگین تولید می شود

کشاورزان زعفران صبح زود بر سر مزارع زعفران خویش حاضر شده و باید قبل از طلوع آفتاب همه گل ها را جدا کرده باشند. در نهایت با انتقال گل ها به مکانی خاص و طی عملیات جداسازی در زمانیکه میخواهند ریشه کامل زعفران را از گل جدا نمایند، همان زمان اقدام به قطع کردن سه رشته کلاله از یکدیگر می نمایند سپس زعفران مد نظر به خشک کن منتقل شده و عملیات خشک کردن نگین آغاز میگردد .

زعفران سوپر نگین

این نوع زعفران علاوه بر اینکه سه شاخه کلاله از هم جدا و بدون هیچگونه ریشه (خامه) اضافی می باشد، دارای دو خصوصیت دیگر نیز می باشد:

اول جنس زعفران باید درشت باشد و سرقلم های آن پهن باشد.

دوم اینکه بصورت راست وبدون خم خوردگی، خشک شده باشد و دارای فرخوردگی نباشد.

ویژگی های سوپر نگین

 تیره نباشد.
تکه های به هم چسبیده نداشته باشد.
سه شاخه کلاله از هم کاملا جدا باشد.
انتهای کلاله ها، سفید نباشد.
جنس کلاله درشت باشد.
بصورت راست و بدون فرخوردگی خشک شده باشد.

زعفران سوپر نگین خاصیت رنگدهی بسیار فوق العاده ای را دارد و میزان سافرانال و کروسین در مقایسه با انواع دیگر زعفران بسیار بالاتر است.

رشته(کلاله) های زعفران سوپر نگین، از هم جدا، بدون سفیدی(دم) و همچنین بدون خمیدگی هستند.

معطر بودن، خاصیت رنگدهی بسیار بالا و خوش طعم بودن زعفران سوپر نگین از مهمترین ویژگی هایی است که تاجران زعفران، این نوع زعفران را بیشتر از سایر انواع زعفران می‌پسندند البته به این معنی نیست که سایر انواع زعفران کیفیت مناسبی ندارند.

زعفران سوپر نگین محبوبیت بیشتری را در کشور های مختلف دارد که این محبوبیت باعث شده است این نوع زعفران صادرات بیشتری را داشته باشد.

حدودا ۱۰۰ کیلو گل زعفران چیده شده است تا تقریبا ۱ کیلو زعفران سوپر نگین بدست آید.

کیفیت بالای کشت سوپر نگین

زعفران سوپر نگین تنها در مزرعه هایی کشت و برداشت می‌شود که نیاز به آب و هوای مطلوب و زمین حاصل خیز و مناسبی دارد پس این نوع زعفران در هر مزرعه برداشت نمی‌شود.

زعفران سوپر نگین چیست؟

زعفران سوپر نگین از سه شاخه ی کلاله ی از هم جدا تشکیل میشود که کلاله های آن بهم کلاف شده اند. این زعفران (saffron) بدون ریشه (خامه) عرضه میگردد. این نوع در سایر کشورها از محبوبیت خوبی برخوردار است که این امر باعث شده تا این نوع در صادرات استفاده شود. وجه تمایز زعفران سوپرنگین و زعفران نگین درشت تر بودن کلاله های آن است . سوپر نگین به دلیل کلاف شدن کلاله های آن حجم و زیبایی بیشتری نسبت به سایر نوع ها دارد. این نوع در کشورهای اروپایی و عربی طرفداران زیادی دارد. به این نوع زعفران نگین ممتاز نیز گفته میشود.

زعفران سوپر نگین باید صاف، بدون خم شدگی و روشن باشد و انتهای کلاله های آن سفید نباشد. از صد کیلوگرم زعفران کشت شده فقط یک کیلو گرم سوپر نگین بدست می آید که موجب کم بودن آن و قیمت بالاتر آن میشود. رنگ دهی زعفران سوپر نگین بین ۲۵۰ تا ۳۲۰ واحد است که این میزان بالاترین رنگ دهی را در انواع زعفران است. توجه داشته باشید که زعفران اگر در زیر تابش مستقیم خورشید قرار گیرد میزان رنگ دهی خود را تا حد کمی از دست می دهد و کیفیت قبل را ندارد و برای استفاده صحیح تر در مکان سرد و خشک نگهداری کنید تا کیفیت خود را از دست ندهد. برای استفاده بهتر از آن، آنرا بسابید و سپس در حالت خشک و در پاکت در فرزیز قرار دهید. بهترین منطقه برای کاشت زعفران منطقه قائنات خراسان است. در هر ۱۰۰گرم زعفران ۳۲۰ کیلوکالری انرژی موجود است. این ادویه خوشرنگ و خوش عطر نقشی پررنگ در سفره های ایرانی دارد.

در این نوع پاک کردن و جدا کردن کلاله مشکل است و با توجه به کیفیت کلاله آن این نوع نسبت به نگین کمیاب تر است. این محصول ویژه صادرات است و مصرف داخلی آن بسیار اندک است و به سختی میتوان آنرا در سطح بازار یافت. سوپر نگین زعفرانیست با بهترین رنگ دهی و مناسب کادو و سوغات که به دلیل کمبود آن در بازار میتوانید آن را از طریق سایت سفارش دهید.

تفاوت زعفران نگین و سوپر نگین با توضیحات کامل

برای خرید زعفران نگین و زعفران سوپر نگین : 

تا چند سال قبل برای خرید زعفران نگین و زعفران سوپر نگین ناچار بودیم به فروشگاه های فیزیکی مراجعه کنیم تا محصول مورد نظرمون رو با چشم ببینیم و با دست لمس کنیم ما امروزه با گسترش دنیای ارتباطات و تکنولوژی، نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه های زعفران فروشی در قاین نیست، مجموعه آذربو زعفران با راه اندازی وبسایت آنلاین در جهت فروش زعفران و زرشک منطقه قاینات، اقدام و فعالیت میکند بنابراین از فروشگاه آنلاین آدربو می توانید به راحتی زعفران مورد نظر خود را خریداری و در کمترین زمان تحویل بگیرید. علاوه بر خرید زعفران نگین و زعفران سوپر نگین بصورت آنلاین، فروشگاه آذربو در مجتمع طلای سرخ واقع در خیابان طالقانی قاین، آماده ارائه خدمات به شما بزرگوارت هست و می توانید انواع زعفران را انتخاب و حضوری خریداری نمایید.

خرید زعفران نگین و زعفران سوپر نگین

خرید زعفران سوپر نگین صادراتی

خرید زعفران سوپر نگین